Sidor

måndag 21 november 2011

Söndagsträning

Träningen igår var hård. Mycket tuffare än vi rookies kört innan. Och tre timmar därtill. Jag kom dit med snuvig näsa och snöt mig konstant under passet och tänkte först att jaja jag gör det jag orkar så får vi se. Stämningen smittade dock, det var tufft men peppande så man lyckades klämma ur sig det där lilla sista och jävlar anamman rann till mot slutet, i synnerhet under en övning när vi gjorde quickstarts om och om och om igen med olika uppgångar (från liggande på golvet, bak mot fram och iväg, från fall etc), benen darrade men man bara fortsatte och körde på. Trots förkylning lyckades jag även klämma ur mig ytterligare två varv till på 25 varv, det är väldigt nära nu. Från förra gången till denna arbetade jag verkligen på mer crossovers nu och lyckades defintivt bättre jämförelsevis med att göra mestadels crossovers. Har redan en idé om vad jag ska göra annorlunda/ förbättra tills nästa gång, så vem vet? Third time is the charm?!

Mindre kul är att jag ramlade två gånger. Första gången slog jag rejält i golvet och slog i ryggen/ huvudet/ nacken. Kände mig yr direkt, satte saliven i halsen och började hulka och hosta. Väldigt charmigt. Men lyckades skaka av mig det och körde vidare. Andra gången fastnade en av tjejerna med sin rulla i min när jag hade lite fart i en push och pull-övning så jag for som en vante framåt, helt lugnt efter det däremot. Men, men, när jag kom hem, lugnade ner mig fullt ut, duschade och softade, insåg jag att området kring svanskotan gör väldigt ont. Jag misstänker att den fått en rejäl smäll. Det känns när jag går, särskilt upp i trappor, dock inte när jag står i derby stance eller särskilt mycket när jag sitter (även om det inte är 100 % smärtfritt). Jag hoppas nu bara på en blandning av extrem träningsvärk samt ömheter efter fallet, inte en spricka i svanskotan. Får se hur det utvecklar sig. Börjar allvarligt fundera på vadderade shorts, men hur mycket skyddar de egentligen?

Bild från här.

4 kommentarer:

Honey Blaze sa...

Jag tycker det var skitbra att du var med trots att du var förkyld, du höll dig ju kvar hela träningen!
Ang. svanskotan så kan sånt göra ont rätt länge även om inget är trasigt, jag smällde i min på min första freshmeatträning och gick med det i flera veckor. När jag kom på att jag kunde testa massage tyckte jag f ö att det började läka fortare. Såna där vadderade brallor har jag hört att folk har, men det verkar mer vara bra för att skydda höfter mot feta blåmärken än att rädda svansen.

One Woman Army sa...

Tack :)
Okej, skönt att veta. Fortsatte du att åka på träningarna eller tog du en liten paus? Jag vill verkligen fortsätta åka men vill inte heller ta dåliga beslut om det skadar mer än inte så att säga.

Ja, det känns lite så och om man är ute efter svansskydd kanske de inte är världens bästa?

Honey Blaze sa...

Nä, vill man verkligen ha svansskydd så ska man nog ha sånt som snowboardare har (kikade på sånt när det begav sig), en tailsaver: http://www.tailsaver.se/

Jag fortsatte åka...mycket försiktigt. Men hade problem att sätta mig och böja mig ned i flera veckor som sagt. Inbillar mig dock att det blir bättre av att man ändå använder kroppen och mjukar upp sig lite än att man bara sitter och stelnar. Du kan ju kolla med Obi kanske?

One Woman Army sa...

Det skyddet såg faktiskt riktigt vettigt ut, gillar att man i princip kan spänna fast det lite hursom, inte att det är inbyggt i ett plagg.

Okej, det känns redan bättre nu (skrev ju inlägget igår kväll med publicering idag), jag kan röra mig även om jag är lite öm i vissa ställningar och planerar ju att rulla lite ikväll (om än försiktigt) så jag tror nog att jag kommer klara mig.