Sidor

söndag 27 november 2011

Söndagsträning

Idag var det dags för "fri åkning" i hallen. Vilket innebär att hallen är bokad men ingen tränare finns där så man får åka och träna på vad man vill. Lyckligtvis var vår domarjävel (plus zebra-in-training) på plats och han styrde upp träningen rätt bra, fram till slutet när vi testade lite olika saker vi alla kände att vi behövde träna på. Det var fokus på teknik, laterala rörelser, fotarbete, crossovers, stops, quickstarts, kondition och intervaller. Utrustad med mitt plastrumpskydd körde jag så gott jag kunde efter omständigheterna, det kändes i ryggen men inte tillräckligt mycket för att jag ska sitta hemma och skita i träning (vilket iförsig är relativt). Derby stance idag kändes sådär (eller frånvarande av och till), hade inte ont i alla övningar men kände mig väldigt stel i ryggen/ höfterna och hållningen blev därefter. Har inte riktigt kunnat stretcha och tränat de bitarna ordenligt den senaste tiden pga att jag haft ont och har satsat på vila istället. Tyvärr gör ju inte vila en mjuk i kroppen.

Pillade förresten med truckarna igår och skruvade upp ett varv till och det kändes idag; loving it. Innan hade jag ca 1,5 varv uppskruvat. (Vill du veta mer om hur truckarna fungerar? Här finns massor med bra information!) Rullorna flexade mycket mer och det kändes i svängarna även om vänsterfoten fortfarande inte hänger med lika snabbt/ skarpt som högerfoten gör. Träning, träning, träning. Jag är definitivt en person som behöver nöta och jag är villig att nöta för jag är också en person som vill ha kontroll (inte bara i derby utan är kontrollfreak generellt) så det var riktigt bra att få öva om och om och om igen och justera sin teknik (eller brist därav).



Inga kommentarer: