Sidor

onsdag 16 november 2011

Meet: Wickedy Spliff


Namn: Wickedy Spliff

Bakgrund:
Uppvuxen i Kungälv men har alltid varit göteborgare i mitt hjärta. Pluggar just nu på kvinnofolkhögskolan med inriktning samhällskunskap med genusperspektiv. Funky blues och rock det är det som spelas i mina högtalare hemma, gillar att hänga med alla slags människor och gillar folk som tar mycket plats. :)Därför passar rollerderby mig perfekt.

Jag hittade till Roller derby genom:
Några polare jag hängde med nu i somras, som åkte på en parkeringsplats på Hisingen, jag testade och blev helt hooked, så jag såg tryouten och beslöt mig för att börja.

Min favoritdel av roller derby är:
Själva träningarna med alla i gruppen, man känner en stor gemenskap. Jag blir alltid så stolt över mig själv efter varje träning, för jag klarar av mer och man puschar sina gränser och man blir faktistiskt bara bättre och bättre för varje gång :) Att se utvecklingen med dem i mitt rookielag är sjukt inspirerande, det får mig att bli otroligt peppad inför nästa träning. Och att man backar upp varandra är det bästa av allt ☺

Planer för framtiden: Min plan just nu är att kunna bli självsäker i mina skates och på så sätt kunna bli en bättre åkare. När jag började tänkte jag mest att det var en kul grej, men börjar komma mer in i derbyn. Känner att det hade vart rätt ballt att börja tävla sen och bara bli asgrym, haha.

Inga kommentarer: