Sidor

lördag 5 november 2011

187 Killer pro pads - the experience

Efter ha använt mina 187s ett tag nu känner jag mig redo för någon slags recension. För det första, när du köper padsen (i synnerhet om du gör som jag och haffar dina på ebay), det finns två versioner av padsen: the Fly series och the Pro series. Olyckligtvis är dessa rätt lika men skiljer sig (förutom gällande kvalité, passform samt nivå av skydd) utseendemässigt sett även i att the Fly series (den billigaste versionen, motsvarar ungefär Protec pads) har sin "caps" fastbultade på skyddet medan i the Pro series är dessa utbytbara. De är lätta att urskilja alltså, även på bild. Bara en heads up så man inte behöver gå igenom samma procedur som mig (nu var det iförsig ett misstag från företagets sida, inget bedrägeriförsök men hade jag inte vetat om hur dessa skiljde dessa kanske jag hade nöjt mig med de pads jag fick och åkt runt och trott att jag fått rätt men egentligen fått skit till tre gånger priset). Hursomhelst. Lets get down to business.



PLUS:
Jag älskar mina nya pads. Jag har inte behövt rätta till dem på en enda träning, överhuvudtaget. Bara det gör att de känns värda priset. Mina knän är varken ömma eller täckta av små blåmärken längre. De har både band med kardborreband och ett spännband bakom knäet, vilket gör att de sitter som berget och man kan justera storleken rätt bra. Jag har ramlat både handlöst och kontrollerat på dem men det har känts lika bra (eller snarare inget alls) alla gånger. De öppnar sig även fullständigt, alltså inget man drar på sig, vilket gör att de vädras ut lätt efter varje träning. Man kan ta av själva "capen" och slänga in skydden i tvättmaskinen eller köpa ny "cap" om den gamla slitits ut. Jämfört med mina gamla Protecpads är de lite av en dröm.

MINUS:
De är stora. Alltså riktigt stora. Att göra crossovers var lite av en utmaning i början och ja när jag blir trött och inte tänker längre kommer jag åt dem med baksidan av knät men de tvingar mig även att böja mer på knäna så de ger mig bättre derbyhållning så egentligen är det ingen direkt nackdel men absolut något att vara medveten om. De kanske är lite stora, jag köpte small (hade medium i mina förra pads men det var för lite för stort) och de passar mig finemang (var på gränsen till för små i början men töjdes) men jag gillar å andra sidan att skydden ska sitta supertajt och helst inte flytta sig en millimeter så storleken kanske är spot on, bara jag som har konstiga uppfattningar om hur saker och ting ska passa/ sitta. Annars? Kan verkligen inte komma på något. Förutom kanske märket, jag är väldigt anti-märken så hade gärna hellre sett att de var helsvarta, men det är ju bara petproblem.

Sammanfattningsvis: It's a love story. (Googla även "187 killer pro pads review", det finns hur många recensioner som helst och åtminstone hundra andra derbytjejer hyllar dem!)

2 kommentarer:

Johanna Lu sa...

Intressant och bra recension! Jag nöjde mig med en lite nättare variant (Triple 8 Pro) som ska ha nästan lika bra stötdämpning som 187 och är konstruerade på nästan samma sätt, Jag kanske kan få recensera mina pads också på bloggen, ifall det är några som funderar på vilka de ska välja? De har sina fördelar och nackdelar.

One Woman Army sa...

Go for recension :D bara att maila!