Sidor

fredag 4 november 2011

Meet: Madam D Terminate


Namn: Anna "Madam D Terminate"

Bakgrund: Rullade fyrhjuligt redan som tioåring i korridorerna på mammas jobb. Först på ett par rullor som man spände på skorna = trassligt, senare på ett par snygga blå-gula som såg ut som ett par jympaskor. Som barn tränade jag redskapsgymnastik och som vuxen karate, Roller Derby är den perfekta kombinationen av de båda ;-) Till vardags jobbar jag som arkitekt och uppskattar att Roller Derbyn ger kontrast i tillvaron.

Jag hittade till Roller derby genom: Läste om sporten i våras i SVDs söndagsbilaga och tänkte att det här kan inte vara sant! En sport initierad av tjejer, för tjejer och med världens action och glimten i ögat. Det måste jag testa.

Min favoritdel av roller derby är: I vilken annan sport får man ha ett alias? Den har alla komponenter som gör att det är bra träning; explosivitet, uthållighet, styrka, taktik och teknik. Dessutom underhållande och med varm gemenskap.

Planer för framtiden: Jag har tillräckligt med planer i min vardag, så det här gör jag bara för att det är kul och så länge det är kul. Misstänker starkt att det kommer att växa från att bara vara kul träning...

Råd till andra freshies: Det här är en materialsport, få inte panik, det fick jag. Fråga någon som vet, fråga laget, låna grejer om du är osäker och testa, testa, testa.

Inga kommentarer: