Sidor

fredag 18 november 2011

Torsdagsträning

Igår gjorde rookiesarna ett lite tuffare träningsupplägg. Svetten rann och andan fastnade i halsen. Helt jävla underbart. I synnerhet en övning var extra djävulsk: quick start på ena sidan av hallen, sprint till nästa del, fall (olika fall, varierande), quick start igen och tillbaka till andra sidan, fall och repeat, repeat, repeat. Blir dessutom så himla glad när jag märker hur mycket bättre vi alla är. Blev väldigt synligt särskilt när vi gjorde packövningar och var jättenära varandra och samarbetade, till skillnad från kanske två månader sedan när vi hade en meters avstånd mellan varandra och livrädda att vara för nära. Att göra hits i en pack var också en ny upplevelse och betydligt roligare och mer utmanande än att åka bredvid varandra och öva två och två. Dessutom kirrade äntligen undertecknad turn around toe stop. Äntligen (!). Har varit besatt av det stoppet sedan jag började derby och verkligen velat lära mig det men det har fram tills nu varit för svårt. Men igår gick det bra och jag kunde göra det lugnt och balanserat med lite fart. Övergångarna överlag gick också bra, kan vända mig och behålla farten någorlunda och inte ramla. Milstolpe ya'll! Peppen just nu är all over the place!

En av våra hårt arbetande nya zebror pluggar regler!

1 kommentar:

Mad Fish sa...

Grymt bra! Älskar peppen!