Sidor

måndag 14 november 2011

Söndagsträning

Söndagsträning, alltså, lesson learned: träna bakis är inte bra. Visserligen mådde jag underbart efteråt när man svettats ut skiten men första timmen kallsvettades jag och kände mig lagom yr. Igår hade GBGRD dessutom besök av Tinderstix City Slammers, en nystartad roller derbyliga som tränade med oss (grymt jobbat tjejer!) och var med och tittade på när veteranerna körde scrimmage. Vi hade fyra domare på plats och vi rookies NSOade. Jag var "penalty tracker" för svarta laget. Thank god att jag lyssnade intensivt förra gången jag NSOade så jag redan på förhand förstod vad min positions uppgifter var för det är nervöst att slängas in i det bara sådär som de andra rookiesarna blev. Det fanns lite tid till förklaringar och alla var allmänt stressade innan men efter omständigheterna gjorde både spelare, domare och NSOs ett kick ass jobb!


2 kommentarer:

Lord Princess sa...

Var kul o vara över o prova lite nytt, en del svårt en del enklare men roligt över lag.
Crosovers....sjukt svårt, jag känner mig mest bara seg som inte fixar saker direkt. Men sen har jag ju inget tålamod heller.

Sen at vara Jam reff var....intressant, stökigigare än jag förväntande mig och svårare, trasslade till det en hel del antar jag,missade massa men men. så länge ingen åker upp o spöar en så...

One Woman Army sa...

Det kommer lossna, det är bara att nöta, vi är alla barn i början. När jag lärde mig crossovers åkte jag runt en cirkel av väskor och skor på en parkering om och om och om igen tills jag ville spy på det men hade verkligen jättesvårt att korsa benen så det var det som krävdes.

Äsch, det var en ju en träningsmatch, ingen var expert på något, det gick jättebra efter omständigheterna :)