Sidor

lördag 26 november 2011

Vi klarade det!



Jag och Miss Eat Me Beat Me lossade lite till på truckarna, övade som galningar i kanske en kvart och sen kunde vi plötsligt både åka både raksträckan och svänga på ett ben. Bäst gick det att stå på höger ben, där klarade vi till slut nästan ett helt varv utan att vackla. Vänster är fortfarande svårare, men det känns som det inte är långt från att klara minimun skills där heller. Så vänner, check your trucks! Det kan vara lösningen på hela problemet med att åka på ett ben.

Se Miss Eat Me Beat Me köra nästan ett helt varv på höger ben. Go Miss!

Friåkningen var för övrigt soft och rolig. Vi vara bara sex stycken i rinken så det fanns gott om plats att träna på sina svagheter. Vi körde också 5-minutaren och jag hade förmånen att bli coachad av vår domare Long Arm Of The Law som sa till mig när jag skulle glida och när jag skulle köra crossovers. Hade 20 sekunders marginal när jag kört mina 25 varv, men på det 26:e trillade jag och det var så skönt där på marken att jag liksom inte kom upp igen. Men jag hade klarat 26,5 varv annars, vilket känns grymt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Grattis, fan vad coolt!

Johanna Lu sa...

Tack!