Sidor

tisdag 22 november 2011

Svansskydd

Meet the tailsaver. Bra tips från en GBGRDtjej. Jag ställer mig skeptisk till att vadderade shorts kan ge det skydd för svanskotan som jag hade velat (även om det säkert är bra skydd för exempelvis höfterna) så detta verkar som ett intressant alternativ. Ser ut som en förstärkt plast/gummiskena som man spänner fast i ja, vad man nu har på sig, i mitt fall leggings och shorts. Kommer nog se rätt lustigt ut eftersom man får en intressant profil men om det hjälper svanskotan så är det värt det. Detta tåls att funderas på.

5 kommentarer:

Johanna Lu sa...

Miss Eat me Beat me var tidigare konståkerska och hon använde särskilda byxor med en en vadderad svanskotekil och dito på höfterna. Man lär ju se rolig ut med den här sortens biffiga skydd, men jag har själv funderat på att köpa nåt sånt, just för att rädda svanskotan.

One Woman Army sa...

Jag köpte tailsavern! Väntar på leverans. Orkar inte med en smäll till på svanskotan, så jäkla trist att bara sitta och vänta på att den ska bli bra! Ser hellre rolig ut än är skadad!

Anonym sa...

Hej! Jag ska snart börja köra och tänkte köpa det här skyddet så jag slipper vara rädd för att skada mig som fan när jag lär mig åka. Vad tycker du om det nu när jag antar du har kunnat använda det en tid? :)

One Woman Army sa...

Jag åkte med det rätt länge och tog ett par riktigt jobbiga fall med det och det höll bra, sedan slutade jag använda det för ett par månader sedan! Jag tyckte det var ett bra skydd för den prisklassen. Det som krävdes för att det skulle sitta bra var dock ett par tajta cykelbyxor under träningsshortsen som höll skyddet på plats. Det finns ju förstärkta shorts som alternativ, de är lite dyrare, har ej testat så vet inte hur bra de är! Lycka till med åkandet :)

Anonym sa...

Okej, tack så mycket för svaret :) Då satsar jag på ett sånt här!