Sidor

torsdag 10 november 2011

Torsdagsträning






Idag tränades rookiesarna av VilainVilla och (Linn) All-In. Vi körde lite olika övningar som tränade fotarbete samt pacelines/ weaving och avslutade med lite roliga lekar (lekar on skates är alltid kul och man lär sig hur mycket som helst!). Efter träningen hade vi även möte kring lite olika förändringar kring träningstider för de olika grupperna som innebär att rookiesarna kommer få mer tid på den stora banan men istället för fem timmars träning per vecka får vi sammanlagt två. Det är både på gott och ont. Stor bana=bra. Mindre tid=not so fun. Men det är som det är. Jag brukar ju rulla utanför träning utomhus, får helt enkelt rulla mer. Dock börjar mina lungor protestera högljutt på grund av kylan, min astma gör mig väldigt köldkänslig och ger mig kramp i lungorna vid ansträngning mer eller mindre beroende på torrheten i luften samt temperaturen (cold-bad, warm-good). Apoteket har dock en så kallad "värmeväxlare" som värmer upp inandningsluften åt en samt "fuktar" den. Har inte testat. Vet inte hur bra den är. Men det kanske vore ett alternativ. För just nu vet jag inte direkt om några lämpliga platser att rulla inomhus som inte innebär att man måste hyra ett ställe och/eller som har lämpligt golv. Någon som har idéer på ställen? Feel free att kommentera, alla förslag mottages tacksamt.

Värmeväxlare, finns här.

Inga kommentarer: