Sidor

torsdag 17 november 2011

Me eat greens, me strong.

För att väga upp all förtäring av pepparkakor och vörtbröd som pågår just nu tänkte jag byta ut min vanliga frukostsmoothie mot en grön variant. Första försöket var faktiskt helt okej. Inte lika gott såklart men jag inbillar mig att kroppen jublar inombords över extra grönsaker. I synnerhet grönkål, aka. kale, som tydigen är späckad med näring/ vitaminer/ mineraler i alla möjliga former, antagligen därför det smakar röv också. Men trägen vinner som bekant. Förresten, vem visste att ruccola heter "dandelion greens" på engelska? Så sött. Synd att det smakar mindre eh...sött. Nej, smakade i princip som om min vanliga smoothie rullat sig i gräs. Spenat kan man alltid vräka på, det ger i princip ingen smakförändring, men ruccola? Försöker fokusera på att det gör mig gott.

Recept:
Frusen mango
Linfröolja
Chiafrön (uppblötta)
Frusen hackad spenat
Ruccola
Frusen grönkål
Ett par frusna körsbär
Juice

Såg ut såhär:

Smakade ungefär såhär:

Inbillar mig dock att den kommer förvandla mig till det här:

Inga kommentarer: