Sidor

tisdag 1 november 2011

Knätejpning

 Bild från här.

Som den paranoida människa jag är så är det svårt att inte vara överdrivet nojig över att knäna (i synnerhet ett) har ömmat lite på sistone. Gör mina knästärkande övningar som en duktig flicka men det har fortsatt ändå. Dock i en väldigt mild form men eftersom jag hellre förebygger en skada än sköter om en så pratade jag med lagets sjukgymnast som rådde mig att tejpa knäet innan träning (undertill). Jag testade tejpningen för första gången i söndags och jag vet inte om det var tejpen eller någon placeboeffekt men jag klarade i stort sett hela träningen utan smärta. Tydligen är något fäste (?) överansträngt eller om det var något med senor och svaga lårmuskler (kommer inte ihåg exakt) men tejpen gav iallafall knäet lite stöd vilket reducerade smärtan, vilket gjorde mig till en lycklig derbytjej.

Inga kommentarer: