Sidor

måndag 28 november 2011

Merby

Merby=Mens Roller Derby. För mig är en del av charmen med roller derby absolut att vi bara är tjejer i laget och i föreningen (eller ja, minus domarna då). Men, jag tycker det är väldigt tråkigt när folk argumenterar för att roller derby är någon som bara exklusivt kvinnor kan (som kollektiv) och försöker förminska merby. Bara för att jag trivs i föreningen i nuvarande konstellation är det inget argument emot andra konstellationer egentligen, det är en personlig preferens. Precis på samma sätt som jag är trött på att folk försöker förminska kvinnor som grupp och säga att det finns saker som bara exklusivt män (som kollektiv) kan göra. Jag är så förbaskat trött på sådana debatter faktiskt, vad enskilda individer kan och inte kan "bevisar" ingenting eftersom vi finns i miljarder exemplar med olika förmågor och förutsättningar. Kort sagt, kvinnor kan, roller derby kicks ass. Hursomhelst. Polictics aside, här är ett klipp på australiensisk merby:

2 kommentarer:

Final Cunt Down sa...

Älskar mannen i guldhotpants! Är självklart enormt avundsjuk också. dags att slöjda!

One Woman Army sa...

Guldhotpants ftw!!! :D

Vilket får mig att komma ihåg att jag har en halv rulle silverplast att dekorera hjälmen med...Hhm...det skulle man kanske ta tag i.