Sidor

onsdag 23 november 2011

Update svanskota

Jag har inget tålamod. Inget tålamod alls när det kommer till saker jag verkligen vill ha. Och just nu vill jag träna roller derby. Så mycket har lossnat den sista tiden att det känns roligare och roligare för varje gång jag rullar (om det nu ens är möjligt). Och så kommer min förbaskade svanskota in och förstör allting. Det här med att den behöver vila, i veckor (!!!), är någonting jag inte ens vill tänka på. Förutom brist på tålamod går jag även runt och är irriterad över att kroppen "sviker" mig. Någon måste man ju skylla på liksom. Dessutom lyfter jag regelbundet på mitt jobb och eftersom jag har en fantastisk timanställning kan jag inte liksom sjukskriva mig en månad eller två, så det här med att "vila" är väl kanske inte någonting jag kan göra fullt ut ändå. Vilket kommer förlänga läketiden vare sig jag vill eller inte. Oavsett hur mycket eller lite jag rullar. Dessutom har ju föreningen äntligen fått subventionerad halltid vilket har gjort att vi numera har hallen uppbokad ett par timmar i veckan för fri åkning. Är ju gladare än gladast över det. Och så kommer svanskotan och förstör. Frustrationen nu alltså. Ska gå och muttra i ett hörn och banna mig tills jag kan producera mer peppande inlägg. Bah.

6 kommentarer:

Catten sa...

Betyder det att du inte kan rulla på ett tag :(

One Woman Army sa...

Alltså nej! Jag vägrar! Jag kommer gå till träningarna och fri-åket och vara med på det jag kan tills jag blir bättre. Jag är väldigt enveten och att bara sitta hemma är inte så kul och kommer bara göra kroppen stel. Men det innebär också att jag absolut inte får ramla bakåt innan mitt svansskydd har kommit! Vilket antagligen i förlängningen innebär att jag kommer få undvika hits-övningar ett tag. Men men...:)

Catten sa...

Skönt att du kan vara med :) själv håller jag på att riva väggarna!! Kommer nog först på torsdag nästa vecka...

One Woman Army sa...

NEEEEJ, du måste komma tillbaka, jag behöver boxningspepp! (Fan ta dig om du fäller mig dock :P)

Catten sa...

Ja jag kommer, men först nästa vecka :( hade nog fixat att åka i helgen, men då är killen här från england, o har man bara 36h ihop innan man ska vänta 3 veckor innan man träffas igen måste tyvärr han bli prioriterad....
Men tro mig, jag kommer o knör (lite försiktigt) på dig :P

One Woman Army sa...

I hear ya, distansförhållanden är jobbiga, man får ta tillvara på den lilla tid man får :)