Sidor

fredag 25 november 2011

Torsdagsträning

Jag gjorde en jäkla krashlandning igen såklart. Snabbt, hårt och rakt på svanskotan. De allra sista två minuterna på träningen. Trots att jag hade varit en duktig flicka och varit jätteförsiktig under alla övningar; hoppat lågt, undvikit för hård kontakt och allmänt försökt hålla derby stance så gott det gick. Två jäkla minuter och bam. The silverlining är att jag bar mitt nya rumpskydd (recension kommer!) och även om jag ville dö sekunderna efter fallet (the pain!) så mår jag idag oförskämt bra efter omständigheterna. Utan rumpskydd hade jag antagligen inte kunnat gå till jobbet idag och jag hade legat i en svettig hög och grinat ändlöst igår. Kontentan: jag älskar min nya plastblöja. Oh yes.

Annars var det en jättebra träning, mycket packövningar och många glada miner och vips hade två timmar flugit förbi. Det var också kul att vara på stora banan och att ha plats att breda ut sig. Längtar förresten ännu mer efter mina hjul nu när jag testade en lagkamrats nya hjul igår (Nämnde jag att posten har fuckat till min eftersändning och tappat bort mina hjul? För det har dem. Har jag råd att köpa nya? Nej. Åh, underbar situation. Hursomhelst). Kunde snabbt konstatera två saker: två olika hjul per rulla är inte för mig (iallafall inte just nu) och damn vad mycket snabbare man rullar med hårdare hjul. Jag visste såklart innan att mjukare hjul sänker farten men att skillnaden skulle vara så stor? Jag älskar mina hjul, även om de egentligen inte är gjorda för inomhus och mjukare än mjukast (78a) men jag måste ha andra hjul. Helst nu. Farten man fick med de hårdare hjulen, mama mia, det vore skönt att slippa kämpa så mycket som jag gör nu med mina studsbollhjul. Dessutom hade hon hjulen jag sneglat på innan: Heartless Stalkerbabsen. Åh. Vill ha.


Idag tränades rookiesarna av Kakan - Combat Cupcake (till höger).

8 kommentarer:

Johanna Lu sa...

Oj är dina så mjuka! Kan tänka mig att 25 på 5 är en jäkla utmaning med så mjuka hjul. Fast du lär ju ha fått starka ben i alla fall, så du kommer att åka som blixten sen med hårdare hjul!

Linda sa...

Jag gillar mina pushers på 88a (http://kickflipboards.com/sure-grip-fugitive-pushers-wheels-8.html). Kör dom på alla åtta. Får man farten men ändå lite av det greppiga från utehjulen. :)

Angående dom där Heartless-hjulen. En tjej hos oss har haft dom förut och dom nöttes ut på bara ngn månad. :-/

One Woman Army sa...

J: Oh yes, känns lite som att åka i lera hehe. Men grymt för stabiliteten när man inte behöver farten :)

L: Oj, så fort alltså? Låter inte bra, särskilt inte med tanke på priset. I mitt bortttappade postpaket låg åtta poisons, förhoppningsvis hittar de till mig snart annars får vi se vad det blir för hjul istället :)

Linda sa...

Ååh, dom är jag sugen att testa! Hoppas dom kommer fram så jag får höra vad du tycker om dom. :) Så himla trist att det ska vara så dyrt med hjul, man får verkligen välja med omsorg.

One Woman Army sa...

Har hört massor av gott om dem och flera av tjejerna i laget åker på dem så... åh, det hoppas jag med. Så himla frustrerande med postproblem! Det är ju det...dyrt men kul :)

One Woman Army sa...

Kollade upp fugititive hjulen, verkar helt klart intressanta, såg dock att de inte verkar finnas i smalare version... jag har fastnat för smalare hjul tyvärr. Synd, annars hade de helt klart varit ett alternativ!

Linda sa...

Nej, det är synd. Det finns en smalare variant men bara på dom lite hårdare tror jag. Jag har smala utehjul och älskar dom. Nästa innehjulsinköp kommer att bli såna. Man blir ju så mycket rörligare. :)

Är du förresten med i gruppen Roller derby-loppis på FB? Där kan man fynda. :)

One Woman Army sa...

Ja, och hjul på över 90 är nog inte just nu min grej (efter vad jag testat).

Smala hjul is the shit! Man är rörligare hjulen fastnar inte lika lätt i andras hjul i pack och dylikt.

Är med, har lagt in en förfrågan om innehjul till salu, får se om någon svarar :)