Sidor

måndag 31 oktober 2011

Utomhusrull.







































Än går det att rulla utomhus, det gjorde jag i helgen.
På med varma kläder, packa ner en kaffetermos, och ut i höstsolen på skatesen.
Akta er för blöta höstlöv bara, de är nästan mer förrädiska är gruset på våren.

Jag är inte bara en rookie på banan, utan även en utomhusrookie - och i lördags sattes jag på prov då jag hamnade på toppen av en backe. Vad gör man då? Hur bromsar man i nedförsbacke? Plogstop? T-stop? Slänger man sig åt sidan?
Att kasta sig åt sidan kändes sådär eftersom jag rullar på en kyrkogård, och man vill ju liksom inte skända någon grav medans man håller på, så det var bara att ploga utav bara fasen, och när det inte riktigt funkade som det skulle så var det bara att böja på knäna, inta störtloppsposition, skrika *iiihhhh* och be till gud om att man skulle överleva.
Det gjorde jag också, med hjärtat i halsgropen.

När jag vände mig om och kollade på backen så insåg jag det nog snarare mest var en lutning än en backe. Men jag svär, den kändes verkligen livsfarlig när jag stod uppe på krönet.

Så, hur bromsar man i en nedförskacke undrar en livrädd utomhusrookie?

Över och ut,
Mrs Rajtan Shaytan.

Inga kommentarer: