Sidor

lördag 29 oktober 2011

Meet: Whiz Tailor


Namn: Johanna aka Whiz Tailor

Bakgrund: Norrlänning som blev sörlänning som blev göteborgare för 15 år sedan. Jobbar som murvel på en lokaltidning och syr så mycket jag bara hinner och har lust med på fritiden. Gillar att träna och hade till och med en kort sejour som rullskridskoåkare i mitten av 90-talet då jag köpte ett par i en second hand-affär. Tog med skrillorna till New York 1996 och åkte runt i Central Park. Alla andra åkte inlines utom jag och en kille till som körde fyrhjuligt. Det var tider det.

Jag hittade roller derby genom: Troligen genom nån amerikansk femnistsajt eller tidning, typ Bust, för jättelänge sedan. Fick ett ryck några år senare och försökte hitta en klubb i Göteborg, utan resultat. Fick ett nytt ryck i våras efter att ha upptäckt att det numera finns derby här och när en kompis också var sugen så var saken biff!

Min favoritdel av roller derby är:
Att jag får åka rullskridskor och tävla, två saker som jag älskar. Plus att alla i laget är så himla trevliga.

Planer för framtiden:
Bli jammer. Men då måste jag bli snabbare och mer teknisk. Och kanske köpa nya hjul, roller derby är en riktig materialsport och det är frestande att tänka att det är utrustningen som stoppar mina framsteg...

Råd till andra freshies: Det är lättare än det verkar och man gör framsteg fort. Och var inte rädd för att ramla.

Inga kommentarer: