Sidor

onsdag 12 oktober 2011

Poor man's workout?

Ett gymkort har skjutits på framtiden (ökade boendekostnader and all that). Har funderat en del över alternativ. Jag känner mig sugen på någon ny och halvsadistisk träningsform, ergo, enter "stair workout". Utanför mitt nya bo finns det en hel uppsjö med trappor så det är både gratis och tillgängligt. Jag vet, det "logiska" hade varit att börja springa/ jogga men jag hatar det. Så vadsomhelst förutom fungerar. Till och med att springa i trappor. Hittade ett fint tredelat (enligt nivå/ syfte) träningsprogram (inkl stretching) med bilder här:


Hur jag kommer att klara detta återstår att se; kanske är det okej, kanske avlider jag efter fem minuter. Jag tänker att om jag kunde överleva en timmas squating på träningen kanske jag har en chans ändå. Återkommer med recension och ångestdrypande rapport när jag testat. Imorgon är det dock lagträning som gäller och det får faktiskt räcka med det. Over and out.

1 kommentar:

Mad Fist sa...

Det ser kul ut! Ta med mig om du ska testa någon dag!