Sidor

onsdag 26 oktober 2011

Nya grejer och regeltest


Och så äntligen kom mina hjul och toestops hela vägen från SwedeVix i Malmö, en paketavi plingade till i telefonen någongång vid lunch idag. Då satt jag på en heldag om HBTQ-frågor i Angered och fick snällt vänta några timmar innan paketet kunde hämtas ut hemma i Majorna. Och som jag längtade. Och väntade.
Men tillslut var det dags att sluta för dagen. Och lämna den ena förorten mot den andra.

Väl hemma var det dags att byta gamla svarta hjul mot nya rosa (♥), och jag passade på att rengöra kullagren lite medans jag ändå höll på. Lade dem i en bytta med 5-56 och lät dem ligga där en stund medans jag putsade skatesen och skruvade på de nya toestopsen.
Och sen på med nya hjul och swusch så var det som om man hade ett par nya skates. Det skall bli intressant att testa dem imorgon på träningen, men jag kan lova att det känns mycket bättre redan nu.

Imorgon är det WFTDA´s regeltest efter träningen, och jag känner mig väl sådär påläst, men det får gå som det går helt enkelt. Det var längesedan jag pluggade, och det där med studieteknik är väl inte min grej ;)
Imorgon kommer även en tidning från Borås för att göra ett reportage och ta lite bilder, så det är lagfärger som gäller på kläderna.

Ha det fint!

/Andrea

Inga kommentarer: