Sidor

fredag 28 oktober 2011

Torsdagsträning

Kände mig lite off igår, lite trött kanske, hursomhelst, träningen var awesome som vanligt. Det var kul att åka på stora banan och när vi lekte asshole fick jag vara asshole (fun, fun, fun!). Klarade dock inte 25 varv på fem minuter, men det var egentligen ingen överraskning. Det här med cirkelformen var mycket lättare på den lilla banan vi åkte på innan och jag kände mig allmänt otränad, ostadig och off när jag åkte så det hade krävts ett mirakel. Klart som korvspad att jag måste träna upp min kondition iallafall. Rulla varv efter varv tills jag spyr. Träna på mina crossovers, böja mer på knäna, pusha mer. Trappträning innan det blir rejält kallt. Intervaller. Yes yes. Kommer dö såklart. Pain and glory and all that.

Mindre kul var att det börjar bli trångt i hallen. Rookiesar till både höger och vänster. Kände mig helt slut i huvudet tills slut av att koncentrera mig på blockningsövningarna plus att försöka att inte åka in i alla andra och hoppa undan när annat folk åkte in i en. Puh. Men bra uppmärksamhetsträning såklart. Ramlade även rejält på rumpan/ ryggen. Har inte gjort ett sådant härligt (läs:förfärligt) fall på minst en månad (?). Det bränner i övre delen av ena skinkan och nedre delen av ryggen. Kommer säkert bli ett finfint blåmärke.

Men som avslutande pepp klarade jag regelprovet (!!!). Bara den praktiska delen av minimum skills kvar. Dessutom var de totalt fem domare på plats idag, alltså, GBGRD växer och knakar något otroligt. Underbart.



3 kommentarer:

Johanna Lu sa...

Ja det var tuffare än jag trodde att klara 25 på 5 (dvs det gick inte!). Tror att lära sig att åka ekonomiskt längs banan också är en del av knepet. Och ha bra hjul! Hoppas du blir bra i kroppen snart, det såg ut som otäck smäll

One Woman Army sa...

Yep, att få till diamantformen på stora banan var svårare än jag trodde (i och med att det var lätt på lilla banan) och bra hjul såklart... men antagligen också att sprinta ner. Jag överlever...är definitivt fitt for fight på söndag igen!

One Woman Army sa...

Menar sprinta mer såklart...:)