Sidor

fredag 7 oktober 2011

Dubbelmoral?

Jag har aldrig varit intresserad av sport, alls. Ever. Jag har möjligtvis förståelse för folk som gillar att spela fotboll/ hockey/ etc men att titta på det (?). Speciellt golf och poker. Vem tittar på det liksom? Poker är dessutom förresten ingen sport, sådetså. Jag har  väl inte direkt aktivt ogillat sport men intresset har alltid varit extremt lågt. Jag ogillar dock allting omkring, tråkiga attityder inom sporterna, machostämningen, huliganerna som lever rullan på stan, sportevenemang som sväljer pengar och resurser i bevakning av aggressiva supportrar som behövs mycket bättre på andra ställen (ex. vård och skola). Konstigt nog älskar jag att titta på rollerderby. Ha. In my face liksom. Först tänkte jag skriva att jag inte ser något problem med det men antyder jag då att det inte är en sport? Såklart inte. Det är det. Varför är det då annorlunda jämfört med alla andra sporter (för mig)? Dels handlar det om att jag rullar själv (istället för att bara titta). Dels är det utmaningen. Det sista året har handlat mycket om att jag har försökt testa nya saker och ge mig in på områden jag innan avfärdat som för svåra för att "get out of my comfort zone". Det började i skolan med att jag tog kurser i statistik (nämnde jag att jag hatar matte?) och fortsatte med roller derby. And im loving it. Dels är det jävligt kul att åka rullskridskor. Dels mår jag bättre än bäst efter varje träning. Dels är tjejerna grymmare än grymmast. It's just win win.

Inga kommentarer: