Sidor

måndag 31 oktober 2011

Söndagsträning





Igår var det fokus att röra på fötterna. Vi körde flera övningar med fastfeet, bromsningar, fall, hinderbana (slalom mellan koner, gå på toestopsen, hoppgå, duckwalks), 25 varv, weaving, övningar i par, minefield samt lite lekar. Lärorik, kul och utmattande. Som en söndagsträning ska vara.

Igår fick även GBGRD finbesök av en tjej som är journaliststudent och som ville skriva om oss som en del av hennes studier. I egenskap av rookie bytte jag några ord med tösen (som var väldans trevlig).  Även om det var meningen att jag skulle bli utfrågad passade jag på att ställa några frågor själv. Jag är alltid fascinerad av vad folk utanför derby tycker/ tänker/ tror om det. Jag tycker ju att roller derby är det jobbigaste/ svettigaste/ smärtsammaste träningsformen jag försökt mig på men samtidigt det coolaste/ mest givande/ roligaste/ peppigaste/ bästaste und so weiter. Men reaktionerna man möter hos människor är lite blandade (så har det varit för mig iallafall), om det är några derbytjejer som läser, vad tycker din omgivning om derby? Vilket bemötande har du fått när du berättat för människor/ bekanta/ familj/ etc om derby?

Inga kommentarer: