Sidor

torsdag 27 oktober 2011

Meet: Cat von Hurt


Namn: Catharina "Cat Von Hurt" Neumann

Bakgrund: Pluggade till ingenjör i hemstaden borås, men jobbar numera som projektledare på Saab Electronic Defence Systems (och ja vi har världens längsta namn, men det kanske hindrar att vi blandas ihop med bil-Saab :)) Jag tränade boxning och gick matcher tills i våras då jag slog av ledbandet i tummen, efter det har jag inte orkat tillbaka. Mitt favvoband för tillfället är the Baseballs, men jag gillar det mesta med 50-talskänsla.
 
Jag hittade till Roller derby genom:
Jag såg roller derby första gången i filmen Whip it, men trodde inte det fanns i Sverige innan jag såg att Meg A Bite tränade, och med en så cool sport var det bara en tidsfråga innan jag testade :)

Min favoritdel av roller derby är: Jag älskar rollerderby för att det är en tuff lagsport för oss utan bollsinne :) inte mycket slår känslan av att få in o "knö" för att hindra en motståndare från att ta sig förbi eller liknande. Sen är det ju ingen riktig sport om man inte får blåmärken...

Planer för framtiden: Min plan är att bli en blocker, jag verkar helt enkelt vara gjord för att vara i vägen *skratt*

Råd till andra freshies:
Mitt tips till alla nya: våga, du klarar så mycket mer än du tror!!!!

//Catten

Inga kommentarer: