Sidor

söndag 16 oktober 2011

Söndagsträning

Vaknade, kände mig helt slut, men fast besluten tog jag mig iväg till träningen ändå. Vi körde igenom minimum skills idag, rakt av och gjorde alla moment ett par gånger. En del av tjejerna kör testet nästa vecka och det var tänkt att fungera som förberedelse idag. Dock kändes det kul även för oss rookies att testa på för att kolla vad man klarar och inte klarar. Hade lite ångest inför jämfotahoppet. Kan hoppa jämfota, vi har tränat för det men bara på rätt låga höjder. GBGRD är hårda brudar och kör på högre höjd än vad som står i MStestet och även om jag ramlade första gången (lite missberäkning med fart vs balans vs höjd) klarade jag det de andra två gångerna. Hoppet har känts lite omöjligt så kändes extremt skönt att få det undanstökat. Vad som inte kändes skönt däremot var att ungefär två timmar in sade ena knäet ifrån. Gjorde för ont för att åka och jag pushar gärna men inte med sådana prylar så avbröt och tittade på resten. Gissar på att det är överansträngt. Dels pga av allt trappspring plus rull igår och rent allmänt all rörelse veckan igenom. Borde kanske typ kolla hos doktorn för säkerhets skull men tänker att så länge det inte är svullet har jag inget att oroa mig för? Vet att jag behöver stärka både lårmusklerna, ryggen och knäna så ska från och med nästa vecka bli duktigare på att få in annan träning (utöver rullande). Steg ett är att testa den där trappträningen (fasar!). Hoppas på att få upp konditionen också så det där med 25 varv på fem minuter kommer kännas som ingenting (vilket kanske inte är hur det känns just nu). Försökte köra det momentet ändå mot slutet bara för att testa på den stora banan men fick inte in rytmen ordentligt plus att knäet vägrade så gav upp efter fem varv. Har klarat 25 varv under fem minuter när vi körde på lilla rookiebanan men den är ju mindre så har ingen aning (egentligen) hur jag ligger till tidsmässigt sett på den "riktiga" banan men gissningvis inte bra. Så ja, öva upp kondition och uthållighet också. Ugh. Massor att ta tag i. De andra sakerna kändes dock inte omöjliga utan mer oj jag behöver öva mer på det här men om jag nöter ordentligt ett tag (veckor, månader, who knows?) kommer det sitta så småningom. Förhoppningsvis. Nåväl.

Inga kommentarer: