Sidor

torsdag 6 oktober 2011

Torsdagsträning

Tur att jag inte tror på "tecken". Isåfall kanske jag hade blivit bekymrad över (att på väg till träningen) att spårvagnarna inte fungerade, att jag fick trängas med tretusen människor på en buss, vars resa tog 60 minuter istället för de vanliga 15 minutrarna samt att jag hamnade i bråk med en gubbe som vägrade låta folk gå av för att han absolut skulle på först. Huvudet dunkade av ilska när jag äntligen var framme i träningslokalen. De första varven på banan kände jag hur irritationen var så hög att det stack till i huvudet i varje krök och sväng. Jag vet inte riktigt var det försvann men plötsligt var allt luddiga kattungar och regnbågar igen. Skrattade, tränade, skämtade och körde runt och runt och runt tills det nästan dånade i skallen. Hade också ett halleluja-moment under träningen, äntligen, äntligen, kopplade hjärnan fotarbetet när vi weavade. Och knäskydden var absolut svårare att åka crossovers med men inte riktigt så svårt som jag hade trott och jag tror att de kommer vara bra för mig för de tvingar mig att böja mer på benen för att komma över med högerbenet utan att slå i. Svettigt men nyttigt.











9 kommentarer:

Catten sa...

Var en grymt bra träning, kul att du la upp lite bilder :)

One Woman Army sa...

Gillar din fighting stance på bild två! :)

Johanna Lu sa...

Intressant att höra om hur det var att åka med 187:orna. Jag glömde fråga om dem igår. Var ganska nära att köpa men valde till slut att beställa några som är lite nättare. De är verkligen stora, större än TSG, men som sagt, det kanske är mest en övningsfråga?

One Woman Army sa...

Jag tror att det mest är en övningsfråga, mot slutet av träningen tänkte jag inte så mycket på det. Mina protec pads som jag hade innan var visserligen nättare men erbjöd inte det skydd jag ville för knäna...187:orna är stora men i gengäld kändes det inte det minsta lilla att ramla på dem. Dessutom tänker jag mig att i och med att jag måste böja på knäna för att inte slå i dem när jag gör crossovers kommer de ge mig bättre "derby stance" i det långa loppet :)

Johanna Lu sa...

Hehe, så är det säkert. Jag behöver också komma ner med knäna så kanske borde jag slagit till ändå. Hursom det blev Triple 8:s high end-modell http://www.swedevix.com/Triple-8-KP-Pro-Knee_p_289.html som ska vara nästan lika bra som 187, fast nättare. Dock verkar det inte gå att byta ut plattan vilket är ett klart minus nu när jag tänker efter.

One Woman Army sa...

Jag undrar dock hur ofta man behöver byta ut plattan? Hur fort slits den? Hm...

Angelica/Polly Phenolic sa...

alltså, jag måste bara fråga, på första bilden är det någon med gröna shorts som åker i bakgrunden, vem är det? är det jag?? tycker det ser sjukt mkt ut som mig, dels för att jag har svart hjälm o rött hår, samt brukar åka i vitt linne, gröna shorts, svarta strumpbyxor och gröna knästrumpor....

dock var jag ju inte på torsdagsträningen och har dessutom orangea innehjul. så det kan det ju inte vara jag...? mkt konstigt. vem är det egentligen? haha, konstig fråga kanske, men jag kan verkligen inte komma på vem det kan vara.

Angelica/Polly Phenolic sa...

...eller är första bilden helt enkelt från söndagsträningen? :) fast ändå konstigt med hjulen isf.

One Woman Army sa...

Nej, bilderna är från torsdagsträningen. Jag tror att det är Linn! Ditt här är ju rätt mycket längre än hennes men ja, det var ändå grymt likt :)