Sidor

fredag 28 oktober 2011

Regeltest, check!





Shit, vi var säkert 35 pers på träningen igår! Jag är ju rätt dålig på att uppskatta saker och ting, bra på att överdriva och kan lätt tro att det står sextiotusen personer i publiken framför Looptroop på Götaplatsen när det egentligen handlar om tiotusen. Men ändå, 35 känns inte helt orimligt. Nya zebror, journalister från Borås och Sara på besök från Crime City Rollers gjorde att hallen kändes knökfull ♥

Vi freshmeats fick åka på stora banan den första timman, jippi! Men det var också där och då som man liksom insåg att saker och ting kanske är lite mer jobbigare än vad man tror typ. Stora banan är stor, och bara för att man klarar 25 varv på fem minuter på den lilla banan så skall man absolut inte tro att man gör det på den stora. Icke. Noll kondition och nya hjul gjorde att jag rullade 21,5 varv på fem minuter, vilket betyder att jag måste bli 3,5 varv snabbare. Logiskt.

De nya hjulen ja, hur funkade dem? Jag kan faktiskt inte svara på det, måste nog åka lite till på dem. Men, de sög åt sig mindre (nästan inget) damm till skillnad från mina gamla och det är ju ett plus. Men de kändes faktiskt rätt hala ändå, får utvärdera dem lite mera på söndag. Toestopen var grymma! Vilken skillnad!

Efter en timma bytte vi bana med oldiesarna och återgick till våran lilla, trygga rookiebana, men då gick det mest utför för min del. Kände mig inte riktigt med, orsakade några dumma fall under blockingövningarna, fick en rullskridsko på käken, fällde Röven, höll på att bryta foten på Anna och var allmänt miserabel. Men det är sånt som händer och livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns, och gårdagen kommer ju att vara en av dem man minns så att säga :D

Sen avslutade jag min torsdagsträning med att få 44/45 på regeltestet och har således klarat av den första delen av minimum skills, yeay!

Så, tack tjejer för en go torsdagskväll - ses på söndag!

Over and out,
med vänliga hälsningar
Mrs. Rajtān Shayṭān ( شيطان )
...som från och med igår är mitt nya rollergirlnamn ♥

6 kommentarer:

Bitter Fit sa...

Hej FMC! :D

Hittar inte om ni har någon mailadress här så frågar i kommentarsfältet. Vi är några från CCR som håller på och startar upp en derbytidning. Vi tycker er blogg är så jävla grym och undrar om ni kan tänka er att svara på några frågor om bloggen och roller derby i vårt första nummer? Hade varit awesome.

Maila mig på fivedollar_@hotmail.com eller skriv er mailadress här så kontaktar jag er.

/Bitter Fit

One Woman Army sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
One Woman Army sa...

Hey Bitter Fit (ditt namn är för övrigt bäst) Bloggens mail är: freshmeatroller@gmail.com och det är klart vi svarar på lite frågor för er tidning (coolt initiativ förresten) :D

Andrea ( شيطان ) sa...

Yeay! Derbytidning?! Så jäkla grymt! På papper eller digitalt? I love <3

Bitter Fit sa...

Vi kände att det behövdes en tidning om roller derby och vi ville ha den i pappersform, någonting som går att lägga fram på soffbordet för allmän beskådan eller som kan ges bort i present. Retro va? ;)

One Woman Army sa...

Klart det behövs en tidning om roller derby och väldigt retro med papperstidning :D