Sidor

söndag 2 oktober 2011

Söndagsträning

Först en timma med veteranerna på banan (jag saknar banan, vill åka bana hela tiden), sedan rookieträning bredvid. Egentligen två timmar träning till men jag gick en timma tidigare för att hinna  hem och duscha och sedan vidare till systers födelsedagskalas. Lekte lekar on skates idag, tränade balans och crossovers. Jag älskar att leka lekar på träningen, man glömmer att man har rullor på och rör sig åt alla möjliga håll och kanter på en gång och tränar massor matnyttigt medan man "tror" att man bara har kul. Luv it. Jag gick precis när det var dags för lite off skates styrketräning. Tur i oturen kan man säga. Otur eftersom jag behövar träna styrka. Tur eftersom jag hann kika på en del av övningarna och mina ben darrade av blotta åsynen. Nedanför kan man se någon slags variant på en mma-övning där man krokade i varandras ben för att "hjälpa" till så att alla böjde knäna ordentligt. Tänk knäböj fast i grupp fast jobbigare. Feel the burn! På bilderna skymtar man, förutom svettiga rookiesar, även vår eminenta rookietränare, Miss Double Nature (som också är min fadder!).


Inga kommentarer: