Sidor

lördag 29 oktober 2011

New wheels baby!

Min ekonomi tillåter det egentligen inte men jag kom fram till att mellan jobb, skola och derby har jag ändå ingen fritid (så vem behöver pengar?) så jag lade lite av oktoberlönen på nya hjul. Har insett att även om jag älskar mina utehjul till döds (and I do) är de lite för mjuka/ sega för inomhusgolv. Fortfarande mycket (!!!) bättre än skithjulen som kom med R3orna dock, vilket var skälet till varför jag började använda utomhushjulen inomhus från första början (R3hjulen sög upp allt damm i hallen och fick mig att halka i kurvorna).

Mitt val föll iallafall på 8 stycken Atom Wheels Poison Slim. Lite hårdare än mina Kryptos men fortfarande mycket mjukare än R3hjulen. Inte dyrast i stan och verkar vara ganska bra all aroundhjul. Jag fattar principen bakom hjulens hårdhet och bakom att mixa olika hjul men är way för mycket rookie för att slänga ut gigantiska summor (som jag ändå inte har) på mer "avancerade" hjul eftersom jag fortfarande inte är hundra på vad jag "vill ha" och vad jag "behöver" och vad jag kan "hantera". Poisons verkade rent allmänt vara en vettig första uppgradering. Hur jag känner när de väl sitter på skatsen återstår att se dock. And yes, jag valde slim. Mina kryptos är slim (38 mm) och jag trivs med det. Jag är van vid det. Jag kanske ångrar mig framöver (famous last words and all that) men fram tills dess är jag teoretiskt sett nöjd med mitt beslut. Nu gäller det bara att ha tålamod och vänta på att de ska anlända. Ugh. Tålamod är inte min starkaste sida.

Inga kommentarer: