Sidor

måndag 31 oktober 2011

Ruskväder på Ruskvädersgatan




Igår var det sedvanlig träning och vi var väldigt få. Kallio, ruskväder på Ruskvädersgatan (och i övriga stan såklart, försökte mig bara på ett skämt eftersom träningslokalen ligger på Ruskvädersgatan, höhö) och omställningen till vintertid gjorde nog sitt till.
Det var en bra träning, och på söndagar åker ju både vi freshmeats och "de mer erfarna" (vad fasen skall vi kalla er? *s*) på samma bana vilket drar upp tempot lite och gör så att man får koncentrera sig till 100 %.

För mig fungerade det bra fram till det var dags för 25 varv på 5 minuter - ungeför enochenhalvtimma in i träningen, då sade min svanskota tack och hej för den här gången och jag bröt efter åtta varv. Skit också. Derby stance har kommit att bli en plåga de senaste träningarna, och det funkar inte att försöka klara tjugofem på fem åkandes som en flaggstång. Så jag avbröt min träning.
Men jag skall inte klaga, jag visste vad jag gav mig in i när jag började rulla, man slår sig, man får ont, man ramlar. Det gäller ju bara att ramla rätt.

Nu ser vi fram emot en kommande vecka, imorgon har vi i merch/sponsgruppen möte hemma hos Villain Villa, och på torsdag och söndag är det träning igen, yeay!

Inga kommentarer: