Sidor

lördag 29 oktober 2011

Pyssel.

Igår kväll var det hemmakväll, Immortal technique i högtalarna och pyssel på köksbordet. Det var längesedan jag pysslade, jag borde göra det oftare helt enkelt.
Satt vid köksbordet och skar ut schabloner, och helt plötsligt hade det gått tre timmar.

Kollegan berättade om ett sätt att föra över digitalt tryck till tyg, så jag gick ner till Panduro och köpte fototyg som jag donade med på kvällen. Det blev la´sådär om jag får säga det själv. Misstänker starkt att det inte kommer att hålla i många tvättar, men det var ändå kul att testa, och jag kan tänka mig många andra användningsområden för tekniken, typ som att göra tygmärken att sy fast på mössor, väskor osv.

Övergick till att svampa mitt namn på diverse slitna linnen, med blandat resultat. Ribbstickat tyg är inget kul att ha och göra med. Men ändå, roligt att hålla på och dona.
Fram för fler pysselkvällar helt enkelt!

Inga kommentarer: