Sidor

söndag 30 oktober 2011

Meet: Mrs. Rajtān Shayṭān



Namn: Andrea "Mrs. Rajtān Shayṭān" ( شيطان ) Engelbrektsson

Bakgrund: Totalt sportointresserad fritidsledare från öarna, jobbar på Ungdomens hus i Frölunda, boende i älskade Majorna, gift med en trollkarl och kattmamma åt Doris. Gillar fotografering, att klämma på blåmärken och att skryta om hur jag aldrig någonsin tränat något fysiskt innan jag började med roller derby.

Jag hittade till Roller derby genom: Satt på jobbet en dag våren 2011 och tänkte att jag banne mig måste skaffa mig en fritidsaktivitet, och kom på att roller derby nog var min grej eftersom jag tyckte det såg ball ut när jag såg Whip it några månader tidigare. Hittade GBGRD på nätet och anmälde mig till den kommande tryouten. Resten är historia.

Min favoritdel av roller derby är: Ooh kan inte bara säga en sak, älskar allt: Svetten, gemenskapen, de begynnande rumpmusklerna och blåmärkerna är total kärlek!

Planer för framtiden: Att skaffa nya blåmärken, att lära mig göra riktiga armhävningar, att jobba på min position som blocker och bli bättre på att skopa bort mina motståndare med höfterna.

Råd till andra freshies: Googla! Det finns så många sidor med bra tips så man nästan storknar, kolla klipp på YouTube, gå på en tryout där du får låna utrustning för att känna vad som passar dig, satsa på bra knäskydd (!), böj på knäna för bövelen, köp pyttesmå shorts, säg upp kontakten med rädslan för smärta och glöm inte att garva mycket, roller derby är så jäkla roligt!

Inga kommentarer: