Sidor

onsdag 19 oktober 2011

Trappträning

Igår var dagen D för trappträningen. Alltså. för det första: astma, jag och kall luft är inte vänner. Så det värkte i lungorna det första omgångarna. Det hjälpte inte att jag fick springa fram och tillbaka för att ens hitta trappjäklarna eftersom jag tekniskt sett inte visste exakt var de låg utan gick på beskrivning från min far (helt värdelös sådan kan vi konstatera nu i efterhand). Å andra sidan var mitt runtvirrade lagom uppvärmning med tanke på de gigantiska backarna jag knatade uppför. Körde några omgångar upp och ner, upp och ner vart annat steg, upp och ner utfall, upp och ner "cross over lunge" båda sidorna, upp och ner "side lunge" (översättning?) - dessa saker körde jag upp och ner för tre trappor och i olika set. Sedan körde jag lite saker på bara en trappa: hoppa jämfota framåt, jämfota åt ena sidan, jämfota åt andra sidan och sedan dessa smaskiga:



Överlag kändes det bra. Omgångarna som fokuserade mest på kondition var jobbigast (styrkan var lättare), kall luft är verkligen inte min vän. Jag vet att motion får lungorna att må bättre (och orka mer) men det kan hända att det är för sent på året för att jag ska hålla på utomhus, den kalla luften får de verkligen att krampa och det fort. Ska dock testa åtminstone en gång till och medicinera lite bättre innan.

Inga kommentarer: