Sidor

lördag 28 januari 2012

Try out time!

Tryouten idag hölls i en hall med gummigolv, jag lånade hårda hjul av Cat von Hurt (för jag kör på vanligtvis på Venoms som är för mjuka) och wow, det kändes som att köra i lera. Riktigt jäkla jobbigt. Var extremt ostadig pga att hjulen fastnade i golvet och kunde varken hålla fart eller form. Har inte flaxat och flugit omkring så sedan min första rookiemånad. Pinsamt då att man rullade inför 28 förväntansfulla freshmeat som tittade på. Benhinnorna värkte som satan. Thank god körde vi bara i ca 50 minuter och gick av. Ugh. Kände mig helt psykad efteråt. Det var däremot jättekul att träffa nytt folk som var intresserade av roller derby. Jag hoppas att många av dem dyker upp när den 26e februari (startdatum för nya freshmeaten). Och de var jätteduktiga på banan! Fint!


Meg A Bite, Cat von Hurt och Miss Eat me Beat me



Hade även filmat en liten video men eftersom min telefon har bestämt sig för att inte samarbeta får det bli ett senare företag. Imorgon är det dags för träning och det finns ingen info om golv och lite googlingar fick fram bilder som tyvärr indikerar att det är gummigolv a la idag. Jag hoppas verkligen inte det. Har ju inga superhårda hjul att åka med. Dessutom ska jag och Cat von Hurt byta rullor. Hon har strl 38 och de är för små, jag har strl 39 och de är lite för stora (töjda and all). Eftersom vi både har R3or och har haft de typ lika länge så tänkte vi skruva loss hjul och toestops och byta rakt av. Sweet. Kan jag skjuta upp inköp av rullor ytterligare ett tag. Testade Madfishs 595rullor idag (vi har ju samma storlek) och även om jag gillade hur de satt vid tårna så skar kanten in direkt på min fotknöl (precis som jag misstänkte innan). Men jag byter till mindre rullor och funderar vidare hur jag ska göra. No rush.

2 kommentarer:

Final Cunt Down sa...

Hahah, tänkte också på det där med att åka omkring, se lite snabb och proffsig ut.. Istället för att förmedla "så här snabba kan ni också bli om ni bara ligger i!" kändes lite som att jag förmedlade "som ni ser behöver ni inte frukta avancerade gruppen". Men grymt kul var det hur som! Alltid lika roligt att se folk utstråla derby-frälsningen man själv känner!

One Woman Army sa...

Eller hur! Ville ju liksom förmedla att som rookie lär man sig en hel del på bara ett par månader men framstod som en jäkla n00b hahaha Men i februari får vi visa dem :D