Sidor

fredag 6 januari 2012

2011 - roller derby - en summering

Innan derby var jag en normal person med ett liv, nu har jag derby att tänka på. Och angsta över. Och tycka om. Och drömma om. Haha. Står just nu side-by-side med min uppsatsångest. Blir säkert bra.

2011? Right, so far:
- Har lärt mig massor med rullskills. För många att rada upp. Jag är awesome. (Ödmjuk much?). Men med tanke på hur lite jag kunde innan så ja, jag har lärt mig sjukt mycket jämförelsevis.
- Vridit till knäet. Mår bra nu. Fint det.
- Skadat svanskotan. Mår (nästan) bra nu. Hepp!
- Investerat i svanskoteskydd. Se ovan.
- Förvärvat massor med blåmärken. Massor. Överallt. Jag får blåmärken lätt!
- Träffat och lärt känna massor med nya människor.
- Överlevt bootcamp med Swede Hurt och Mad Malooney.
- NSOat tre gånger. It was fun.
- Druckit öl och tittat på bouts.
- Druckit öl och tittat på bouts IRL.
- Tittat på roller derbyVM.
- Spenderat en större förmögenhet på skydd och hjul. Helt motiverat. Såklart. 
- Klarat regeltestdelen av Minimum skills!
- Rullat i garaget åtskilliga gånger.
- Rullat längs hamnen i det lilla solsken som sommaren bjöd på.
- Rullat på grusiga parkeringar i förorten.
- Rullat i industriområden sena kvällar. Inte att rekommendera.
- Ramlat. Ramlat. Ramlat.
- Samlat in pengar till Musikhjälpen i Nordstan med fina flickor onskates.
- Skrattat. Massor. Tills det gjort ont.






Inga kommentarer: