Sidor

måndag 23 januari 2012

Still a rookie

Förväntat resultat men ändå ett trist resultat. Det som däremot irriterar mig (och detta handlar om mig själv, ingen annan) är att jag fick positiv kritik på saker jag trodde att jag inte kunde medan jag fick negativ kritik på saker jag trodde jag kunde. Vilket är bra, för jag behöver lära mig om mina brister och starka sidor. Men blir trött på mig själv som tydligen suger på att självutvärdera min egna rullförmåga och träna därefter. Bah. Har lagt all krut på sistone på att träna på vissa saker och glömt bort andra. Dags att tänka om. Jag tror träning med de nya rookiesarna kommer vara nyttigt för mig. Back to basics liksom. Jag vet dessutom att en av rookiesarna har kämpat och kämpat extra mycket och riktigt brunnit av vilja för att klara testet och bli uppflyttad till MSgruppen. Hon klarade det. (Grattis Bilen!). Men jag har inte känt så, inte så hundra liksom. Tar det som ett tecken att jag själv visste (vet) att jag inte är redo än. Tar alltså resultatet med ro och ser fram emot nästa test (i mars). Då jävlar!

Jag blev däremot jätteglad över allt det fina träningsgruppen skrev om oss som rookiegrupp (gällande packövningarna) och de positiva individuella kommentarerna!

4 kommentarer:

TeddyRdkl -DET KOMMER ÄNDÅ ALDRIG ATT HÅLLA sa...

äh! det kan ju handla om att en kan bli en aning kaxig på de områden en tror sig vara helt fullärd på. så helt plötsligt slappnar man av när man gör sperlätta t-stop och koncentrerar sig till tusen när man gör de svåraste packövningarna.

ingen får någonsin ett väntat beslut på sitt minimum skills; alla som inte passerar blir förvånade och alla som passrar är i chock! ^^

One Woman Army sa...

A good point. Och säkerligen sann!

Pah pah, väntat och väntat, jag förstod ju ändå att jag inte klarade vissa saker när jag gjorde testet så, på så vis väntat :D

Johanna Lu sa...

Det var samma för mig. Fick kritik på grejer som jag trodde jag behärskade och några av de grejer jag själv tyckte var skit nämndes inte. Tänker att resultatet är en ovärderlig lathund inför nästa test, är bara lite nojig att jag ska fokusera för mycket på dessa saker nu och i stället missa de jag klarade den här gången!

One Woman Army sa...

J: Oh yes! Sjukt bra att få allting svart på vitt! Jag tyckte också det var en bra uppdelning mellan negativt och positivt så man fick pepp på saker man gjorde extra bra också! :)