Sidor

måndag 30 januari 2012

Derbynamn!

Det här med derbynamn alltså. Och så har man ju derbysmeknamn. Vilket är ett gissel i sig. Men har man ett långt derbynamn fungerar det inte att skrika det på träningar så flera versioner it is. Derby är alltså inte helt olikt en rysk roman. Som oftast är ens derbysmeknamn baserat på ens derbynamn, ibland inte. Undertecknad har ju derbynamnet "One Woman Army" men har derbysmeknamnet "Röven". Vilket kommer av att mitt förra bo låg i Rövgärdet samt en viss förtjusning i att dra vårdrelaterade rumphistorier (höhö). Två av mina fellow rookies heter Naez T bird (smeknamn: Nasty) och Wickidy Spliff (smeknamn: Wicky/ Spliffy). Lite mera logiskt. Men hur ska man välja namn? Alltså, ingen aning. Jag angstade över namn i typ två månader som rookie och valde slutligen ett namn som jag gillade och som gav mig något att försöka leva upp till. Jag hade en hel del andra alternativ dock, hade till och med en liten lista men raderade ju den efter valet och kommer inte ihåg alla men dessa låg iallafall på topp tio: Cunty Pie och Lucy Skankwalker. Eh ja. Det var också en del versioner innehållandes (enligt mig) lustiga varianter på diverse rumprelaterade företeelser (a lot of ass alltså). Oh well. Det blev ju bra till slut ändå. Det är inte hela världen helt enkelt och ångrar man sig är det bara att byta!


Från här. Grymt roliga serier!

Inga kommentarer: