Sidor

tisdag 24 januari 2012

Tisdag

Alltså, jag har världens träningsvärk i låren. Bara att gå till affären och handla lunch var en ansträngning i sig. Jag brukar inte träna dagen innan derbyträning men igår gjorde jag det ändå (mot bättre vetande) och efter testet i söndags parat med ett styrkepass igår vill mina ben bara dö. Fruktar jag träningen ikväll? Oh yes. Det lär bli intressant eftersom jag knappt kan böja på benen, än mindre åka en hel träning i derbystance.

Innan träningen ska ett par i föreningen träffas hos Obi för materialsnack. Hon har skruvit isär sina gamla skates och har dessutom lovat att prata lite plates med mig. Jag har börjat fundera seriöst över att köpa nya skates och är lite förvirrad över 45degree plates vs. 10degree plates och fördelar/ nackdelar samt vad jag eventuellt kan tänkas vilja ha. Mina R3or är ju 10degree plates så det är vad jag har lärt mig åka på. Är dock nyfiken på 45orna (som Obi har nu) och ska få förhoppningsvis testa på dem lite. Mmmmplates. 

Inga kommentarer: