Sidor

tisdag 31 januari 2012

Tisdagsträning

Trotsade skavsåret och lade på en "blöt" kompress med plastfilm på, sårtejp, typ tolv bomullspads ovanpå som extra padding, mer tejp, tunn strumpa på och sedan fotbollstrumpa på. Det fungerade finfint, i eh, två minuter med rullor på. Eller ja, så länge jag inte körde crossovers var det uthärdligt. Så jag har alltså i princip (förutom första övningen) kört en hel träning (minus en övning som jag skippade) utan att göra crossovers. Det ni. Vi körde olika pacelines och blockövningar mestadels och avslutade med "dogfight" (vilket går ut på att två står i en cirkel och så ska man, lagligt, hita/ putta ut den andra ur ringen). Jag vann över alla en gång innan jag föll. Sjukt kul övning! Idag var verkligen en träning när man blir förvånad över att den var slut eftersom man hade så kul. Mindre kul var att komma hem och klippa upp förbandet och hitta det här:


Inte för att det såg direkt bättre ut innan träningen. Ska bli intressant att vandra omkring på jobbet imorgon känner jag. Tur att det är ett kort pass samt att man har fula men rymliga arbetsskor. Dessutom är det ju inte träning förrän söndag så förhoppningsvis hinner det läka ihop sig lite tills dess. Eller ja, tränar ju annat i veckan men får helt enkelt göra den barfota. Dags för sängen!

Inga kommentarer: