Sidor

onsdag 18 januari 2012

Tisdagsträning

Tisdagsträningar är som jag nämnt tidigare gemensamma träningar. Vilket är jättekul. Och stressande. Men satan vad man utvecklas som rookie på ett enda pass. Idag höll vår ass.coach i passet och det var mycket fokus på, olika sorters whips, hits (i pacelines) och packwork. Avslutade med något så sadistisk som derby-burpees. Försökte hitta ett klipp som visade hur man gjorde men lyckades inte. Det går till ungefär såhär: man står i derbystance, kör fast feet och på kommando (vissling) faller man ner på knä till en liten boll, snabbt upp igen och igång med fast feet i derbystance igen. Vi stod alla runt i en ring med en mycket leende och nöjd ass.coach i mitten med tidtagarur och visselpipa i högsta hugg. Alltså, jag har en känsla av att både vår headcoach och ass.coach är träningssadister. Lovely.

Enda minuset idag är min förbaskade kropp som gjorde att jag fick gå av mot slutet, vila och sedan ta extraapauser på slutet för jag pallade inte. Hade ingen energi och taskig andning med skakiga händer och yr i skallen. Åh blir så trött. Men annars: topnotchträning!
 

Inga kommentarer: