Sidor

tisdag 31 januari 2012

New ride baby

Eftersom GBGRD numera åker i en uppsjö olika hallar, inklusive med det förhatliga gummigolvet, har undertecknad utökat hjulsortimentet här hemma i zu casa el Rövo. Två nya tillskott (beställda and on their way): Atom Trak Atak 97A (59x38) & Atom Super Glue 91A (59x38).



97A var det hårdaste hjulet jag kunde hitta i de dimensioner jag ville ha som var tillgängligt (dvs inte såldes i Amerikat av ett företag som tyckte det var fair att kräva 160 dollar i frakt för 8 hjul, seriöst flera sidor gjorde det, effektivt sätt att skrämma bort kunder? Bah). Jag hittade iförsig hockeyhjul på 103A men som hade jättekonstiga dimensioner: 37x67 (??!). De andra hjulen jag hade kikat på (med alla framtida träningar på gummigolv in mind) var RollerBones Turbo 101A samt Rollerbones Team Roller skate wheels (artistic) 101A. Vad jag har förstått det som blir greppet automatiskt "mindre" med smalare hjul eftersom det är mindre sammanlagd yta per hjul (=mindre friktion), vilket förhoppningsvis innebär att TrakAtaksen kommer fungera på gummigolven (och kanske även på andra golv tillsammans med lite mjukare pushers). Atom Super Glue var jag mest nyfiken på eftersom jag bestämde mig för att inte köpa några jukes, tänker mig att dessa är en bra kompromiss. Ska bli intressant att testa iallafall.

Inga kommentarer: