Sidor

söndag 29 januari 2012

Söndagsträning

Yep, såklart det var gummigolv. Allt annat var jättebra: trevlig vaktmästare, låsta (varma, rena) omklädningsrum, stor hall. Minus dock på alla förbaskade ungar som hängde i hallen. Jag gillar inte barn. Alls. Ja, jag är en dålig människa. Hursomhelst, rätt få på träningen idag med gummigolvet from hell (dock lite mindre grippy än igår) så benen fick sig en rejäl träning. Säger bara ouch. Vilket är bra. Vi övade på hits, gjorde olika blockövningar, mycket crossovers och mycket kondis. Jag och Cat von Hurt hade ju bytt rullor och oh yes, sweet med rullor som satt tajt. Vad som var mindre kul är att jag hade två par strumpor på mig (vilket jag haft på sistone för att fylla ut mina för stora rullor) och de rynkade sig liksom på varandra men det har jag aldrig reflekterat över innan och fick lära mig the hard way idag att det fungerar INTE med nya rullorna (som faktiskt passar). Började få lite skoskav på ett ställe i början av träningen och jag bah amen lugnt, gör ju inte ont, fick sedan gå av de sista tio minutrarna eftersom det brände i höger fots hålfot. Surprise, har ett område stort som en 5krona ungefär som blödde och saknade hud. Yum. Alltså numera: bara ett par strumpor och dra upp (åt) dem ordentligt. Detta är faktiskt det första skavsåret jag har fått sedan jag började med träna med GBGRD (så jag är jättekinkig såklart), hatar skavsår, men det är bara att tejpa med en stor kompress nästa träning och hoppas på att det hinner läka lite innan tisdagsträningen.

Hur kul som helst förresten (whats up med britter och "roller dArby"?!):

Inga kommentarer: