Sidor

onsdag 25 januari 2012

Boot?




Dessa tre är de jag står och väljer mellan. Fram tills igår hade jag räknat bort 595:an men fick ju testa ett par sådana igår och kändes ändå helt okej. Varför jag valt bort dem innan är för att de verkar ge skavsår of doom runt fotknölarna samt hälen (pga av en väldigt hård boothäl) samt tar lååång tid att "break-in". Därför kände jag spontant att en låg sko som 195:an kändes intressant. Men när jag testade 595orna igår låg inte kanten på skon på mina fotknölar utan nedanför (dock med inläggssula) så de känns mer intressanta efter det. Antikbooten gillar jag eftersom  det verkar som om man kan snöra den tajt högt eller lågt med mer flexibel top, lite som man känner för, best of two worlds liksom. De har också fått jättemånga recensioner som indikerar att "break in"-perioden är väldigt kort och att den är bekväm fort. Plus för att den har förstärkt tå vilket innebär att inga toeguards behövs. Det enda jag tänker att är 195:an kanske är så låg att den ger för lite stöd, dvs känns instabil samt att Antiksen är för stora och klumpiga (?!). Åh jag vet inte. Det enda jag vet säkert just nu är att mina R3or har töjt sig så mycket att de känns lösa på fötterna oavsett hur hårt jag snörar åt dem så nya skates ligger närmare i inköp än vad jag tänkt mig.

3 kommentarer:

Swede Hurt sa...

595:an är helt klart min favorit - jag har dem, Mad Maloony har dem, HussInsane har dem och Bonnie Thunders och Suzy Hotrod har dem ;-)

Japp - de tog en månad att breaka in - men det var de värda...

Swede Hurt sa...

Antik booten är för bred - och jag tycker att derbyskejts skall sitta tajt.

MadFish är den enda jag vet som har haft just det problemet som hon har med sina 595or.

Annars är kanske 494:an värd att titta lite på.

One Woman Army sa...

Uppenbarliga auktoriteter på området :) Men hm, det som fortfarande känns lite sådär för mig är att 595an verkar ha en rätt rak och hård häl. Hade gärna haft en mer kurvig häl annars tror jag mina hälar kommer glida lite och skava emot...Hm...eller?! Åh jag vet inte!

Mmm slängde ett getöga på 495 men gillar nog inte ringarna på sidan...känns lite mesiga om man drar åt?!