Sidor

måndag 16 januari 2012

MS strategi

MStest på söndag. Fokus för min vecka just nu är dock utkastinlämning i skolan och massor med svettandes kring masteruppsats och handledarmöten. Vilket är attans skönt för jag kommer inte ha tid med att fokusera på MS och ju mindre man jagar upp sig, desto bättre. Vad är min strategi för veckan? Gå på lagträningen. Äta bra. Sova bra. Avsluta skolarbetet. Stretcha mycket (men lugnt). Stressa mindre. Att börja hårdträna nu dagarna innan är som när folk försöker sista minuten-plugga: värdelöst. Sitter det inte nu är det inget jag kan lära mig i allra sista sekunden. Därmed inte sagt att Röven kommer sitta på röven hela veckan men att dyka upp trött med träningsvärk överallt på söndag will do me no good. Dessutom har jag en magsjuka att återhämta mig efter så jag måste ta det lite lugnt, vare sig jag vill eller inte.


2 kommentarer:

Swede Hurt sa...

japp - det går liksom inte att lära sig något i sista minuten. Vi har MinSkill test den 22:a februari här i Stockholm.
Jag håller tummarna för att alla våra tjejer klarar det då!

One Woman Army sa...

Nej precis...! Oh nice, hoppas det går bra!