Sidor

torsdag 5 januari 2012

New places and new faces

Stora saker sker! GBGRD har äntligen börjat få tillgång till nya hallar. Det strular dock med lite andra saker också så jag är inte säker på vad det kommer innebära exakt kring träningar nu till våren men det ska vara ett kort informationsmöte på söndag som förhoppningsvis klarnar upp saker och ting. Rent generellt sett tycker jag det händer så mycket spännande inom derby just nu, 2012 är definitivt derbyns år! Fick dessutom reda på igår att datum för nästa try out är satt (och det är snart!), ska bli så kul att få in massor med nya rookies! The more the merrier!

Första träningen iförrgår förresten, fri åkning i en ny hall, med trägolv, lagom lugn mjukstart inför året. Blev väldigt förtjust i trägolvet och att hallen var uppvärmd (lyx!). Luktade dock svettiga fötter överallt men misstänker att det är allmängiltigt i alla idrottshallar. Enda minuset var möjligtvis att killarna som tränade innan oss (handboll?) stod kvar och hånglodde när vi började rulla. Men de höll åtminstone sina kommentarer för sig själva och drog efter en stund. Både rookies och veteraner åkte tillsammans och vi körde lite olika pacelines tillsammans utöver allt självövande. Testade även T-Birds nya hjul (jukes) eftersom jag eventuellt är sugen på att blanda upp mina venoms med hårdare hjul. När jag får råd (once in a blue moon) kommer jag köpa åtta nya hjul i olika "hårdheter" så jag får lite att välja mellan och kan anpassa mig efter golv och andra förutsättningar och får flera möjliga kombos att leka med. Jag kör definitivt på jukes eftersom jag är väldigt nöjd med mina venoms och deras lite mindre storlek samt att de rullade finfint igår. Min fadder konstaterade igår även att jag bör skaffa nya handledskydd. Jag förstår inte? Ihoptejpade skydd som håller på att falla isär är det inte bra? (!) Alltså, derby, materialsport är bara förnamnet. Men ändå, derby i hjärtat.



Inga kommentarer: