Sidor

onsdag 25 januari 2012

Gearnight














Igår var vi som sagt hemma hos Obi och lärde oss lite rullunderhåll (kullagerrengöring) samt snackade plates, cushions och boots. Hon hade skruvat isär sina gamla skates och det var sjukt lärorikt att lära sig lite rullanatomi. Fick även testa hennes nya skates som har Invadersplates med sportmount. Gillade det. Tror 45degreeplates kan vara för mig faktiskt. Det finns ju fördelar och nackdelar men jag gillar de skarpa svängarna och de kändes inte alls för "lösa" eller instabila. Jag tänkte att deras flexibilitet skulle vara för mycket för mig att hantera som rookie men det kändes bra. Det enda jag kände var att de eventuellt var lite tunga men eftersom jag har mina ögon på en Avengerplate i magnesium (som ska vara lättare) tror jag det blir lite smidigare. Å andra sidan gillade jag också känslan av att vara lite mer "grounded" med en stelare och tyngre plate. Åh, dessa beslut. Träningen efteråt var förresten jätterolig. Skrattade mer då än vad jag gjort på hela veckan kändes det som. Fokus låg på blockövningar i olika variationer och former. Alla fick testa på olika positioner: blocker, jammer, pivot. Som vanligt tycker jag det är kul att jamma i en övning men känner mig mest hemma och bekväm med att blocka i övningarna. Om jag nu bara kunde hålla mina armbågar för mig själv samt hålla mig på banan (det här med att inte cutta banan är eh...en utmaning). Fick förresten lyssna på tävlingslagets utåkningslåt (till boutet 11 feb i Malmö). Alltså, ingen kommer ju missa att det är göteborgare på banan. På gott och ont (höhö).

Inga kommentarer: