Sidor

söndag 8 januari 2012

Söndagsträning

Idag var rookiesarna synnerligen synkade och organiserade och lade upp vårt eget träningspass, gav varandra feedback (i den mån vi kan) och pratade och diskuterade MS och övningarna vi gjorde. Vi körde 25 på 5 varv som uppvärmning. Jag klarade 26 varv och gick av, hade haft tid till ungefär ett halvt till. Och jag körde inte 100 % för lungorna pallar inte det, det kändes dock bra att jag har hittat ett tempo som jag vet leder till att jag klarar alla varven (minst) på utsatt tid. Dammet i inlineshallen alltså, it's a killer. När vi körde i hallen med trägolv (och inget damm) mådde jag prima. Så, hur glad är jag över att våra nya träningstider/ platser innebär fasta tisdagar för rookiesarna i den hallen? Jätteglad. Oh yes. Varm hall som är lungvänlig. Bring it.
Hursomhelst, utöver det körde vi snabba pacelines (där man varierar tempo och riktning med massor av skarpa svängar). Något som vi alla hade problem med i gruppen. Fan. Sedan weaving, packövningar med wheelbumping och fall där vi alla turades om att vara "douchebagen" och "sparka" på hjulen, knö och ramla i mitten av/ framför packen, whips (outside, inside, hips), pushes och sist körde jag lite hip hits med Bilen. Nu är jag helt slut. Enligt min träningskalender har jag denna veckan tränat 419 minuter (nästan sju timmar), varav fem timmar roller derby (egentligen sex timmar men tisdagen var lite flamsig så tänker mig att på 90 minuter träning var kanske en timma effektiv) och två timmar styrketräning samt kondition. Känner dock att styrketräningen (på sistone) har gett resultat, känner mig starkare i benen och stabilare samt har mer ork i musklerna. Älskar känslan av att jag känner mig starkare. Min största svaghet just nu (gällande den biten) är att få lungorna att orka utan att behöva trycka i mig för mycket kortison på vägen. Men fy skam den som ger sig. Jag är enveten, hoppas bara att man är enveten nog.

Ingenting med texten att göra, jag är jättepepp, men lolcats liksom. Gotta love em.

Inga kommentarer: