Sidor

måndag 9 april 2012

Whiz om att misslyckas två gånger

Jag hade precis gjort klart en intervju när jag såg aviseringen på min mobil. Ett nytt mejl. Jag satte mig i bilen och började girigt läsa det långa mejlet. Såg orden "tyvärr inte godkänd" och blev helt tom. Första gången jag inte klarade testet blev jag både ledsen och revanschsugen, men den här gången blev jag mest....trött. Inte för att jag egentligen har några större ambitioner med rollerderbyn. Jag är med för att jag älskar träningen och den underbara lagkänslan. Dessutom vill jag gärna tävla i framtiden. Men jag behöver inte vara bäst i laget, eller ens vara med i ett a-lag.

Ändå känns beskedet om att jag har blivit underkänd igen otroligt tufft. Dels för att många från ursprungsgruppen nu har gått vidare, vilket ju är ett betyg på att jag har sämre grundförmågor, i synnerhet då jag deltagit i nästan alla träningar. Dels för att jag nu måste ladda om igen och det kan dröja ett bra tag till innan nästa test. Dessutom fick jag bara underkänt på moment som jag tidigare klarat utan anmärkning, vilket får mig att känna mig väldigt ojämn som åkare, trots att jag tränat i över ett halvår nu. Kommer dock inte ge upp, eftersom jag som sagt älskar träningen och mina fina lagkompisar. Men jag har haft bättre dagar än den här, om man säger så.

/Whiz

1 kommentar:

Anonym sa...

Stor kram och pepp!