Sidor

onsdag 11 april 2012

The future of FMC

Igår hade föreningen möte och diskuterade massor av spännande saker, bland annat FMC:s framtid. Tanken med FMC från början var att den skulle vara en freshmeat-blogg, uberbasics och för att jag ville blogga om roller derby och jag var freshie. Nu har jag ju klarat MS och är typ "rookie"(?!) och diskussionen var lite kring vad som händer nu med FMC. Jag vet inte. Jag känner mig fortfarande som en nybörjare, visst, inte som allra första träningen men eftersom jag är fullblodspedagog tror jag aldrig att man "blir" fulllärd oavsett och det perspektivet är exakt lika passande i derby som i skolan.

Jag hade dock helt ärligt, fram tills igår ungefär, inte tänkt på det överhuvudtaget. Ska FMC fortsätta vara en strikt freshmeatblogg (med då andra freshies från GBGRD) eller ska den omvandlas till något helt annat och vem tar över (finns det någon som vill ta över)? Will I stay or will I go?
Jag gillar att blogga och FMC är ju min lilla bebis och tanken på att överge henne nu när läsarantalet har vuxit lite på sistone lockar inte så jag tänker att planen right now är att få in villiga freshies från den nya kullen och fortsätta blogga, som "vanligt", iallafall tillfälligt.

...And on that note, en av våra nyaste freshisar, formely known as Rude Ruth; numera Patty from the Block dyker upp snarast med en v-log! Stay tuned.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Patty! Vi väntar med spänning på videobloggen!!

Catten sa...

Du måste fortsätta :)

Mad Fish sa...

Det tycks råda en himla förvirring angående begreppen i den här föreningen. Vi har en grupp med freshmeats och en grupp med avancerade åkare, några rookies har vi inte :) Du får kallar dig advanced, helt enkelt. Det låter väl tjusigt?

One Woman Army sa...

A: Jag med! :)

C: Såklart :)

F: Advanced. I like it. Känns väldigt tjusigt oh yes :)