Sidor

söndag 22 april 2012

Utvärdering

Okej, knäskyddsskydden höll sådär. Det blev ett hål på ena skyddet (men det andra höll bra), å andra sidan var det det knä som jag använder mest där skyddet blev trasigt plus att jag är inte världens lättaste tjej och derby har inte gjort mig lättare (om vi säger så). Dock funderar jag på om det kan vara garnet också, för Catten hade gjort likadant och hennes höll. Mitt garn var det som fanns tillgängligt hemma och verkade vettigast (i jämförelse till övrigt utbud) men det är naturgarn, alltså antagligen inte optimalt för att hålla slitagemässigt sett. Har dock en plan, så vi får se.

I övrigt var det en kul träning som hölls av Fisken, min favoritövning var en packövning med olika variationer, yej packövningar.  Men kände mig hemskt off rent allmänt (vilket iförsig är ingen annans än mitt egna fel). Vanligtvis gör jag både stretch, yoga och intervallträning mellan träningarna (men pga av jobbande plus pluggande har det inte hunnits med) och det märks. Jag är stelare och långsammare än vanligt och eftersom jag inte har en fantastisk utgångspunkt från början tär det på mig och framförallt min attityd. Jag avskyr att vara sämst, det gäller allt, inte bara derby, lyckligtvis vet jag också att det kan ge mig motivation, det brukar nå en gräns när jag får nog och lite jävlar anamma rinner till, förhoppningsvis snart. Men ny dag och nya tag så på måndag är det bara på´t igen som gäller. Lyckades även mot slutet ramla bak, vika in benet under mig och sätta mig på foten som då hamnade snett under och vreds till. Det gjorde väldigt ont väldigt snabbt, blev både rädd och lite gråtfärdig (yes, well, så tuff var jag) men fick is plus lindning direkt och efter ett tag kändes det mycket bättre. Har i princip ingen svullnad och det känns bara ömt om jag böjer foten inåt men kan gå på den samt stödja mig på den. Är mest sur över att jag känner mig så jäkla olycksbenägen. Hursom, tänker trösta mig med god veggolasagne som sambon gjort (yej rester) och lite bouttittande:




Inga kommentarer: