Sidor

måndag 16 april 2012

Meet Slayla K


Namn: Slayla K # got 2 get.
Bakgrund: Jag är "nollåtta" från början, flyttade till Göteborg 2006. Har sysslat en hel del med teater och skådespeleri, men det har jag faktiskt fått prioritera bort lite sen roller derby kom in i mitt liv. Insåg att det är så här det ska kännas att vara passionerad för något. Något jag inte känt för skådespeleriet på ett tag. Just nu pluggar jag till förskollärare och jobbar extra som barnvakt åt två små gulliga barn i en familj i Askim. Jag sportade en hel del när jag var yngre (bland annat spelade jag handboll från att jag var 11 till 17 år), men har slappat till mig lite de senaste åren. Måste ha ett sammanhang för att pallra mig iväg till träning... Vilket jag har nu! Yey! Nu är disciplinen ingen issue längre, nu längtar jag till nästa träning när jag går hem från den förra.
Jag hittade till Roller Derby genom: Såg filmen Whip it (tack Drew Barrymore!) och ba' WOW! När jag sen insåg att roller derby fanns i Göteborg och att Karin/Karrcrash/Bilen (som jag känner genom sambon) är en sån där tuff derby-brud, ville jag hemskt gärna testa. Jag tänkte först att jag inte alls hade tid för detta, men efter lite pepp från Bilen så gick jag på tryouten och kunde inte värja mig. Nu är det det enda jag tänker på. Och jag har tid. Jag har gjort mig tid.
Min favoritdel av roller derby är: Skejtandet, den hårda träningen, lagandan, att tillhöra ett grymt sammanhang, farten, allt jävlar anamma, taktiktänkandet (även om jag inte vet så mycket om det än)... ja, typ ALLT!
 Planer för framtiden: Bli grym och ha kul! Första delmålet är att klara minimum skills, för att få börja med roller derby på riktigt.
 Råd till andra freshies: Gå på träningarna, gör ditt bästa, ge allt, tro på dig själv och våga fråga om hjälp. 

Inga kommentarer: